Ad-Words

Hvordan bruges Google Ad-Words til online markedsføring


En AdWords-kampagne kan få dig til tops på søgemaskinernes resultatside (omend ikke i ranglisterne), hvilket er praktisk, hvis du vil have trafik til et websted via et søgeord der i forvejen har høj konkurrence fra andre SEO-folk. Dine annoncer vil være synlige for et meget målrettet marked, hvilket betyder at det vil være lettere at konvertere dine potentielle besøgende til købere. Desuden kan udgifter og resultater spores i en AdWords-kampagne, hvilket gør det lettere for dig at ændre din strategi efter behov.

Når du har besluttet dig for at starte en AdWords-kampagne for at drive trafik til dit website, så er du nødt til at vælge dine søgeord med omhu. Forsøg ikke at købe for mange på én gang. Fokuser hellere på et par, som du mener vil fungere. Du kan finde de rette søgeord ved at observere trends, dine konkurrenter og ved at bruge de indbyggede værktøjer og ressourcer, AdWords har at byde på. Google tilbyder forskellige gratis værktøjer. Du kan eventuelt supplere med webinars, ebøger og andre søgeordsværktøjer.

Hvis du har gjort dit hjemmearbejde ordentligt, så er dine hjemmesider allerede nogenlunde optimeret til søgemaskinerne. Tricket er at vælge de søgeord, du ikke i forvejen rangerer på – for der er ingen grund til at betale for noget, som du allerede har, er der? Eksperter hævder at en stigning i organisk trafik også resulterer i en stigning i din PPC-trafik, og udfra det må man formode, at hvis du har søgeoptimeret din side korrekt – hvilket inkluderer at du har relevant, optimeret og opdateret indhold – så fører det til en bedre annonceplacering.

Googles AdWords-reklamemodel kræver at annoncørerne byder på de søgeord der skal skrives, før annoncen ses. Google bestemmer hvilken annonce der vises, samt hvor den vises – nogle er placeret øverst, andre i højre siden og nogle nederst. Dette er baseret på en brugers maksimumbud og kvalitetsresultat. Google har altid lagt meget vægt på en sides relevans og informative værdi, hvilket er grunden til at der typisk kun vises annoncer der rent faktisk matcher brugerens søgeord og –sætninger. Der vises altså kun reklamer, der rent faktisk fører brugeren til sider der indeholder de oplysninger, personen har brug for. Dette afgøres af den såkaldte ’Quality Score’, som bestemmes udfra forskellige faktorer såsom annoncetekstens relevans, landingssidens relevans og annoncens klikfrekvens sammen med forskellige andre. Relevansen er langt den vigtigste.

En høj Quality Score vil give dine annoncer bedre placeringen og som et resultat heraf, vil siden få flere visninger. Dette vil også reducere omkostningerne per klik, hvilket betyder at du kommer til at få mest muligt for de udgifter, du har brugt på din AdWords-kampagne. Du kan forbedre din Quality Score ved at sikre dig, at dine annoncer, søgeord og hjemmesider er relevante for brugerne.

Det kræver tid, kræfter og engagement at lancere en AdWords-kampagne. Du bliver nødt til at engagere dig i markedsundersøgelser, vælge effektive søgeord indenfor din prisklasse, udarbejde en passende og relevant annoncetekst, sørge for at din side er særdeles relevant ifht. dine søgeord, holde øje med statistikkerne og foretage justeringer efter behov. Det er meget arbejde hvorfor du måske overvejer at uddelegere dine opgaver til en Google AdWords-ekspert.

Fokusér på de centrale forretningsmæssige aspekter – Det kræver som sagt tid at lancere en AdWords-kampagne, men hvis du lader eksperter tage sig af dette, så har du mere tid til at fokusere på andre forretningsmæssige aspekter som produktudvikling, kundeservice og support. På den måde vil din virksomhed være klar til at hjælpe kunderne og tilbyde kvalitetsprodukter og –tjenester, når din AdWords-kampagne giver pote og begynder at drive trafik til din side. Herved sikrer du højere kundetilfredshed og mulighed for at bygge en fast kundebase.

Få mere for pengene i det lange løb – Ved at hyre en professionel AdWords-konsulent, vil du opleve at omkostningerne bliver mindre på sigt, selvom du betaler en for at udarbejde dine annoncer. En professionel konsulent vil nemlig kunne reducere dine CPC-omkostninger og hjælpe dig med at starte annoncer der matcher dit budget. Eksperter er udstyret med forskellige effektive værktøjer og har erfaring med at evaluere effektiviteten af din kampagne, således at, hvis noget skal ændres, bliver det gjort omgående.

Kom igang så hurtigt som muligt – Det er sandt at du kan lære dig selv PPC-kampagnernes funktioner selv, men der er ingen til at fortælle dig, hvordan du mestrer, de begreber, koncepter og strategier der vil virke. Det vil tage tid at lære – tid som du kunne have bruge på at tjene penge til din virksomhed. Ved at hyre en professionel slipper du altså for at skulle lære det hele selv, og derved sparer du altså også penge. 

Bedøm

 

Få hjælp til Ad-Words

Hvis du uddelegerer opgaverne til en pålidelig specialist, så vil du være i stand til at få mest muligt ud af din investering og erhverve dig regelmæssig trafik til dit website, hvilket er nøglen til succes i online markedsføring.

Bedøm

[button link=”http://move-marketing.dk/da/kontakt/” size=”xl” color=”FF0000″ border=”E10000″ text=”light”]Få hjælp – kontakt os nu[/button]

Bedøm