SEO

Skriv din URL – Indtast din hjemmesides adresse (URLen) i feltet herover og klik på OK
Skriv din søgeord – Skriv de søgeord, som du gerne vil have din hjemmeside bliver fundet på
Vi sender en pris! – Indenfor kort tid, har du et gratis tilbud på SEO til din hjemmeside på mail

Det vigtigste angående søgemaskineoptimering, er at skabe indhold der er let at forstå for såvel søgemaskinerne som brugerne. Selvom søgemaskinerne er blevet meget avancerede, kan de stadig ikke analysere og forstå et website på samme måde som os mennesker. Derfor har SEO nogle forskellige teknikker, der hjælper søgemaskinerne med at finde ud af, hvilket indhold et website har, og gør det synligt for brugerne indenfor den relevante kontekst. I dag er over 70% af de informationer, vi finder i vores dagligdag, udledt fra internettet som den primære kilde. Internettet er blevet en utroligt populær kilde til at finde information om produkter og servicer. En virksomheds vigtigste kilde til salg i er i dag SEO, og det er en ting, det er dumt ikke at investere i – specielt for nyopstartede virksomheder som er på jagt efter øjeblikkeligt salg. En professionel SEO-udbyder kan få dit website til at genere salg, selv når du ikke er aktiv.

Hvordan virker SEO?

Mange mennesker er nysgerrige efter at vide, hvordan SEO fungerer. Selvom der er en masse forskellige algoritmer, der endnu mangler at blive udforsket i dette henseende, har vi dog stadig nogle grundlæggende oplysninger om, hvordan systemet virker. Det er ikke svært at forstå, hvordan SEO virker, selvom mange tror det. Søgemaskinerne fungerer ved at såkaldte ’crawlere’, spreder sig rundt på internettet for at finde informationer til brugerne. Crawlerne får adgang til en side via hyperlinks, hvorefter de scanner siden for indhold der går i spænd med de søgeord, brugeren har indtastet, for derefter at vise relevante resultater. Kort sagt, har søgemaskinerne tre grundlæggende funktioner:
  1. Søgemaskinen sender crawlere ud gennem links til forskellige sider
  2. Søgemaskinen indekserer indholdet på sin resultatliste
  3. Viser henvisninger til eksterne sider på baggrund af søgeordets relevans
Det er unødvendigt at sige, at en SEO-optimeret hjemmeside er i stand til at imødekomme en søgning på en søgemaskine gennem forskellige værktøjer og strategier, såsom artikler, linkbuilding, sociale medier og indhold med relevante søgeord. SEO er, dybest set, det der gør indholdet på din hjemmeside forståeligt for søgemaskinernes crawlere. Den grundlæggende måde, hvorpå du kommer til tops i søgemaskinerne, er ved at finde de søgeord, dine potentielle kunder og besøgende kunne finde på at bruge, og derefter inkludere dem i dit indhold. Lad os tage et kig på de forskellige strategier og værktøjer, der bruges til at markedsføre dit websted effektivt gennem SEO.

Strategier og værktøjer til effektiv markedsføring af SEO-sider

Der er en masse værktøjer og strategier, som professionelle bruger til at markedsføre dine produkter online. Men, SEO har sine egne teknikker, der gør dit website mere synligt på internettet. Andre fordele ved dette, er at dit website når ud til en bredere målgruppe, får mere trafik til din side, mere fleksibilitet og så videre.

Linkbuilding

Links skaber kontakt mellem din side og søgemaskinens crawlere. Søgemaskinerne bruger deres avancerede analyseværktøjer til at opdage de sider, som er tæt relaterede til de indtastede søgeord. Det er en god måde, at nå ud til et relevant publikum. Godt planlagt og veludført linkbuilding er nøglen til succes indenfor SEO. Den vigtigste ting er, at dette kan gøres, uden at man skal investere en formue i projektet.

Sociale medier

Sociale medier kan bruges effektivt til at påvirke SEO på forskellige måder. Det kan øge din placering og opbygge links til din side, hvilket kan føre til en højere succesrate. Med de sociale mediers stigende popularitet, bliver SEO-resultaterne mere og mere påvirket af folks aktivitet på de forskellige sociale sider der findes i dag. Der er ingen tvivl om, at de sociale medier er ved at ændre definitionen af SEO, og dette vil have en stor indflydelse på fremtiden for søgemaskineoptimering.

Artikelmarkedsføring

Det er dybest set baseret på de søgeord, der er relevante ifht. det produkt, du sælger. Brugerne søger efter et bestemt produkt og service ved hjælp af et sæt søgeord. I din artikel, spiller disse søgeord en enormt vigtig rolle. Artikler der er rige på relevante søgeord, er den bedste måde at opnå gode resultater i søgemaskinerne. Man bør dog undlade, at bruge alt for mange søgeord samt at gentage dem, da søgemaskinerne efterhånden er så avancerede, at de kan gennemskue, om en artikel har ordentligt indhold, eller blot er skrevet for at indhente besøgende. Husk derfor altid, at forfatte noget ordentligt indhold, der er til gavn for brugeren og samtidig indeholder de relevante søgeord.

On-site-optimering

Lige meget hvor attraktiv din side end måtte fremstå, så er det umuligt for søgemaskinens crawlere at se. De kan nemlig ikke se videoer, billeder eller dit websites design. Crawlerne forstår nogle specifikke koder, og det er disse koder, vi sigter efter, når vi skal SEO-optimere en side. Disse er forskellige faktorer som domænenavn, title-tag, header-tag, ankertekst og så videre, der repræsenterer din side på søgemaskinernes resultatsider. En side, som indopererer alle disse faktorer i sin SEO har en høj chance for at få gode resultater.

Off-site-optimering

Dette beskriver, hvordan andre mennesker ser din side. Din side skal se unik ud og appelere til andre, så folk har lyst til at dele den. Hver gang nogle poster et link til din side eller deler den med andre, så har du fordel af det. Det er en nødvendighed, at din side bliver delt ofte, for at blive rangeret højt i søgemaskinerne. Du kan medvirke til at din side bliver delt, ved at skabe linkbuilding, udsende pressemeddelser, gæsteblogge eller andet.


Fordele ved søgemaskineoptimering SEOs popularitet stiger dag for dag, og mange webmastere er begyndt at implementere SEO for at opnå bedre resultater i søgemaskinerne. Udover at du bliver rangeret højt, så er der samtidig andre fordele ved søgemaskineoptimering. I denne del, vil vil forklare de vigtigste fordele ved at implementere SEO på din side som et værktøj til effektiv omsætningseffekt.
Langsigtede resultater: Den største fordel ved at SEO-optimere din hjemmeside, er at når først du har alle dine værktøjer og strategier på pklads, så vil resultaterne være langvarende. Din hjemmeside vil rangere højt og generere trafik fra potentielle kunder hver dag. Du skal ikke investere tusinder af kroner i reklamer, da de besøgende vil komme fra søgemaskinerne. Du vil derfor opleve, at der vil komme lige mange besøgende til din side, hvad enten du er online eller offline. SEO vil altså skabe resultater 24 timer i døgnet, 365 dage om året, hvis det er opsat korrekt – uanset om du er foran din computer eller ej.
Slå dine konkurrenter: SEO-optimerede websider er den hurtigste og letteste måde at vippe dine konkurrenter af pinden. Folk har nemlig en tendens til at vælg de sider, der ligger øverst i søgemaskinerne. Det er sjældent, at man scroller sig igennem flere sider på søgemaskinerne, og det er derfor vigtigt at dit mål er at komme til tops. Dette gør du ved at skabe relevant indhold med en masse nyttige informationer.
Øg dine indtægter: Der er intet kompliceret i dette punkt. Jo mere trafik du har på dit websted, jo større chancer har du skabe omsætning. SEO bidrager med at tiltrække flere potentielle kunder til din side og i sidste ende vil dette øge salget. Dette vil give dig mere økonomisk afkast end nogen anden markedsføringsstrategi, og samlet set kan det siges, at SEO-teknikker medvirker til at dit brand bliver udvidet mere, end du nogensinde kunne have forestillet dig.
Billig markedsføring: Søgemaskineoptimering er en af de billigste markedsføringsstrategier, der kan indopereres i en virksomhed. Med de rigtige SEO-udbydere kan du opnå store resultater og komme til tops i søgemaskinerne til meget lave omkostninger i forhold til hvilken indtjening, det kan generere.

Effektive SEO-faktorer der vil definere din overlevelse i 2015

Som webmaster skal du ikke glemme, at dine ultimative mål er at holde dine læsere underholdt og engagerede. Den stødt voksende konkurrence samt de konstante ændringer i SEO-standarderne, gør at du hele tiden skal holde dig ajour ifht. ændringer og nye teknikker for at komme til tops på søgemaskinernes resultatlister. I denne del, vil vi uddybe de forskellige faktorer, som kan komme til at dominere SEO-markdet i 2015.
Kvaliteten af dit indhold

Ligegyldigt hvilke SEO-teknikker du benytter, så vil det i sidste ende være dit indhold, der bestemmer hvor godt du bliver placeret i søgemaskinerne. Intet kan slå kvaliteten af dit indhold ifht. succes og levetid. Hvis du poster unikt, informativt og relevant indhold til dine læsere, så vil dine chancer for succes være høje.

Indholdsmarkedsføring

er blevet beskrevet som den næste store trend på internettet. Eksperterne påstår, at det bliver det mest markante SEO-værktøj i dette år. Denne form for markedsføring, giver dig mulighed for at skabe backlinks til din side. Det er en udfordrende opgave, da du jævnligt bliver nødt til at opdatere med nyheder og skabe så meget indhold på din side som muligt – dog uden at det bliver til spam. Du kan poste indhold i form af videoer, artikler, billeder, konkurrencer, m.m. Desuden bevirker dette, at dit indhold vil blive delt mest muligt på de sociale medier.

Author-rank

Dette værktøj har vist sig at være særdeles effektivt i 2013. Det tilføjer værdi og troværdighed til din hjemmeside. Det er førhen blevet forsømt meget grundet andre og mere effektive faktorer, men eksperter har bevist at Author-rank kan spille en væsentlig rolle i at øge din virksomheds omdømme. Så underkend endelig ikke dets effekt, for det er med til at fastslå din placering på søgemaskinernes resultatliste.

Signaler fra Facebook, Twitter, Google+ etc.

Der har været mange debatter og diskussioner om hvorvidt, de sociale medier spiller en rolle for høj rangering. Det er dog endelig blevet bekræftet, at de sociale medier spiller en stor rolle i at øge søgemaskinernes bedømmelse af dit website. Når nogle deler dine ting, retweeter, trykker ’synes godt om’, kommenterer, osv. på dine opslag, så øger det din virksomheds synlighed – også i søgemaskinerne.

Responsive designs

Dette er blevet en nødvendighed. Siden tablets og smart phones har gjort sit indtog på markedet, er det blevet vigtigt at designe websider der er optimeret til mobile browsere. Google var de første til at forudsige den stigende efterspørgsel på mobilt internet, og foretog derfor relevante justeringer for at fastholde markedets interesse på det punkt. Selvom responsivt design endnu bevirker til en højere eller lavere pagerank, så er det yderst sandsynligt, at dette før eller siden kommer til at have en stor indflydelse.

Lokalisering

Siden Google startede med at give præference til lokale hjemmesider og virksomheder på sin resultatliste, er det sandsynligt, at denne tendens vil komme til at stige i højt tempo. Hjemmesider, der indopererer lokale SEO-teknikker, vil komme til at rangere højere og blive mere synlige på internettet. Nogle af disse teknikker kunne være lokale anmeldelser, oversigt på kort, information om de lokale filialer og så videre.


Google vil blive ved med at eksperimentere med, hvordan sider skal rangeres, men fortvivl ikke. Det er ligemeget, hvor mange opdteringer der kommer hvert år – hvis du kender dine teknikker ordentligt, og bliver ved med at øve dig og følge med i udviklingen vil din virksomhed blive ved med at være synlig. For at sige det kort, så er det vigtigt for din overlevelse på dette konkurrenceprægede marked, at du skaber relevant og værdifuldt indhold, der tilgodeser dine besøgende. Indhold af høj kvalitet er nøglen til succes på internettet. Dette kan være i form af alle ting – en video, en lang artikel eller andet. Det vigtigste er, at det indeholder information, som dine besøgende er interesserede i eller som løser de problemer, de end måtte have. Alle disse faktorer spiller en stor rolle i, hvorvidt din virksomhed bliver en succes eller fiasko.

Priserne herunder er vejledende.

Da hver hjemmeside og eller webshop er helt unik, så kræver det at vi tager et kig på denne først og herefter kommer med et unikt tilbud, der netop passer til dine behov og ønsker.   1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner (9 votes, average: 3,78 out of 5)
Loading...